En aquesta
pràctica número quatre anem a fer una programació d’activitats per a un pla
lector. En primer lloc, farem una introducció a la que parlarem sobre el tipus
de centre, els nombrosos factors que el caracteritzen... A més veurem els
objectius generals que va a tindre el nostre “Pla lector”. Seguidament
proposarem diferents activitats com per exemple activitats per a fer a l’aula,
a la biblioteca, fora del aula, inclús fora del centre, evidentment totes elles
adaptades per a tots els cicles d’Educació Primària, és a dir primer, segon i
tercer.
En primer
lloc començarem per la descripció del centre. El centre on anem a basar-nos per
a fer les activitats del nostre pla lector va a ser a un CRA (Col·legi Rural
Agrupat), format per un conjunt de tres pobles de l’interior rural de la
província de Castelló. El poble més gran i clarament amb més nombre d’alumnat
serà el que tinga la direcció del centre. Nosaltres pertanyem al Aulari del
poble més gran que té un total de 52 alumnes. De eixos 52 alumnes 26 pertanyen
a Educació Infantil i la resta a Educació Primària.
En quant
al conjunt dels tres pobles, el poble A té 52 alumnes, el poble B 26 alumnes (14
de Educació Infantil i 12 de Educació Primària) i el poble C , que és el més
xicotet, té un total de 12 alumnes (5 de Educació Infantil i 7 de Educació
Primària). En total al CRA hi ha 90 alumnes dels quals 45 son alumnes de
Educació Infantil i uns altres 45 a Educació Primària.
CENTRE A
|
CENTRE B
|
CENTRE C
|
|
1r d'Ed. Infantil
|
10 alumnes
|
5 alumnes
|
2 alumnes
|
2n d'Ed. Infantil
|
9 alumnes
|
4 alumnes
|
1 alumne
|
3r d'Ed. Infantil
|
7 alumnes
|
5 alumnes
|
2 alumnes
|
1r d'Ed. Primària
|
4 alumnes
|
1 alumne
|
1 alumne
|
2n d'Ed. Primària
|
4 alumnes
|
3 alumnes
|
1 alumne
|
3r. d'Ed. Primària
|
6 alumnes
|
5 alumnes
|
0 alumnes
|
4rt. d'Ed. Primària
|
5 alumnes
|
0 alumnes
|
2 alumnes
|
5é. d'Ed. Primària
|
3 alumnes
|
2 alumnes
|
2 alumnes
|
6é. d'Ed. Primària
|
4 alumnes
|
1 alumne
|
1 alumne
|
TOTAL
|
26
Infantil i 26 Primària
|
14
Infantil i 12 Primària
|
5
Infantil i 7 Primària
|
Una vegada
hem aclarit el tipus de centre al qual anem a treballar, continuarem amb la
presentació dels objectius generals que anem a treballar amb les nostres
activitats del Pla Lector.
Aquestos son
els següents:
-
Millorar la competència lectora dels alumnes.
-
Crear un clima i una cultura lectora al centre.
- Involucrar a tots els agents que influeixen en l’educació lectora: professors,
pares, treballadors del centre, altres familiars...
-
Ampliar l’univers lector dels alumnes.
-
Despertar l’interès en la lectura amb fins lúdics.
-
Millorar els processos cognitius involucrats en la lectura.
Finalment
en quant a l’avaluació hem de tindre en compte tant un seguiment de les
activitats com una avaluació final. En
quant al seguiment de les activitats s’analitzaran els següents conceptes: la
metodologia empleada, les actituds de motivació dels professors, famílies i
alumnat, la temporalització de les següents actuacions, etc.
A l’avaluació
final, tindrem en compte els següents punts: el progrés de l’alumnat en relació
amb l’adquisició d’hàbits lectors, el comportament dels alumnes, el grau de
desenvolupament de les actuacions previstes i la coherència entre aquestes i
els eixos d’actuació proposats al Pla. També l’aprofitament dels recursos del
centre, la implicació dels participants, la coordinació, les activitats que s’han
realitzat així com la seua valoració, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada