Hola, sóc Raquel Vidal de 2ºI i vaig a realitzar l’intervenció
oral de la recomanació d’un llibre per a un alumne de Primària.
He escollit
al meu cosí David que té 9 anys i que actualment està cursant 3r de Primària i
li vaig realitzar un qüestionari a ell i a la meua tia que es mestra per a
conèixer millor els seus gustos i la seua capacitat lectora:
Va començar observant les imatges
dels contes, sense llegir-los al peu de la lletra, interpretant les imatges.
Després va passar a llegir contes amb pictogrames i ja des dels 6 anys,
literatura normal, sempre relacionada amb els seus interessos: temàtica d'animals(dinosaures,
taurons), súper herois...
Ara li agraden els llibres
relacionats amb els seus interessos actuals: dracs, futbol, misteri, de vegades
una mica de terror...
Li agrada també la poesia, que llig junt a ma tia durant les nits, així com endevinalles.
Llig els llibres obligatoris de classe i li agrada llegir els que he comentat abans que le demana a la meua tia que li compre.
Respecte a la comprensió, li costa un poc, se sol centrar en la temàtica que li agrada i en els detalls que clarament parlen d'això. Quan li preguntes que t'explique el que ha llegit, on queda evident la seua comprensió i el que és capaç d'explicar-te, veig que la idea més general l'ha llegit i el que ha cridat més la seua atenció, però li costa sintetitzar la informació i la transmet amb un ordre coherent en els esdeveniments ocorreguts i en la narració d'aquests, també dir que es queda amb moltes anècdotes i amb un fil conductor molt general.
Crec que està en el seu nivell
d'edat.
Respecte a si llegeix amb fluïdesa, si ho fa, encara que de vegades es trava amb alguna paraula que es desconeguda per a d’ell, té entonació i ritme.
Respecte a la producció literària, en això està més fluix, no escriu molt però si que dibuixa, però escriure un conte sencer no.
Ara ha començat una revista solidària com a tasca de classe.
Respecte a si llegeix amb fluïdesa, si ho fa, encara que de vegades es trava amb alguna paraula que es desconeguda per a d’ell, té entonació i ritme.
Respecte a la producció literària, en això està més fluix, no escriu molt però si que dibuixa, però escriure un conte sencer no.
Ara ha començat una revista solidària com a tasca de classe.
Per
tant, puc dir que es un xiquet que li agrada bastant llegir perquè llig de
forma voluntària diferents gèneres literaris, que li agraden els llibres
d’aventures, misteri... i que no te camp problema a l’hora de llegir ni per a
comprendre allò que llig.
Després
d’escollir a la persona a la que vaig a recomanar el llibre i analitzar els
seus gustos, vaig iniciar la recerca per les tres llibreries:
-
Respecte a la llibreria
generalista, vaig a anar a la meua papereria de confiança on normalment
compre les cosses que em fan falta per a l’escola o si tinc que comprar algun
llibre de lectura. En aquesta papereria, el seu apartat de llibres es molt
ampli perquè com vegem, estan molt be classificats i permet també als xiquets
poder escollir el llibre que més els agrada. També hi ha que dir que s’observa
una part dedicada mes a la lectura infantil, altra part en llibres per a mes
adults, és a dir, podem trobar qualsevol tipus de llibre, i en el cas de que no
estiguera el que volem ens el podrien portar sense cap problema.
-
La segona de les llibreries visitades, és la llibreria especialitzada, en aquest
cas he anat a Abacus, que em pareix una tenda meravellosa perquè te una gran
quantitat de coses des de joguets, llibres, qualsevol material per a
l’escola...
Centrant-nos en la part dels llibres, tinc que dir que te
una gran varietat de llibres, de tot tipus, tamany, tema...molt be estructurada
com es por observar en les imatges, els llibres estan classificats per edats,
si tenen o no il·lustracions, per idiomes...
-
I, finalment, l’ultima de les llibreries, és una llibreria virtual que he optat per la
llibreria que podem cercar en la pàgina web de El Corte Inglés, que també em
pareix una pagina web molt completa per la gran varietat de llibres que té,
està molt be estructurada i que els pots adquirir ve en tenda o també te’l
porten a casa.
Desprès de visitar les tres tipus de
llibreries em dispose a seleccionar el llibre que vaig a recomanar al meu cosí
d’acord amb les seues característiques, però abans tinc que tindre en conter
certs aspectes a l’hora de fer l’elecció.
Com per exemple si es adequat a la
seua edat, que tipus de vocabulari té (si es massa senzill o massa complex), si
te o no il·lustracions...
El llibre que he escollit s’anomena:
Susana ojos negros
-
El Tema del qual podem dir que és una història que
reflecteix l'amistat sense prejudicis ni barreres.
-
Per què llegir el llibre? Perquè es tracta d'un llibre
que serveix d'acostament a les persones que deixen el seu lloc de naixement per
traslladar-se a altres països per diferents causes.
-
Resum: Tania no coneix a la seua nova veïna, ni tan sols
es poden comunicar perquè no parlen el mateix idioma, però a poc a poc
aconsegueix comunicar-se amb ella sense necessitat de paraules. La seva mare
sembla comprendre-ho tot explicant-li cada nit el conte d'un cocodril que
arriba a un país estrany, mentre el seu pare, s'apropa a aquelles persones que
a la seva arribada tan poc li van interessar.
-
Per a qui es aquest llibre? Per a lectors de molt
diferents nivells, ja que la història és senzilla de llegir (té relativament
poc text) i diferents capes d'aprofundiment.
Col·lecció: El Barc de Vapor
Sèrie: Blau
Autora: Marjaleena Lembcke
Ilustradora: Cristina Perez Navarro
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada