Mòdul 4
Al
tractar-se d’un centre amb poc alumnat, ens trobarem en un àmbit familiar, on
la comunitat educativa podrà participar activament.
Activitat 1: abans de la lectura
Abans de
la lectura, el professorat de llengües proposarà un llibre que llegiran els
alumnes d’acord amb l’edat, temes, gustos i interessos, així com valors, i es
proposaran les activitats i com tractar el llibre.
Activitat 2: durant la lectura
Durant la
lectura del llibre, el professorat, així com el consell escolar i la direcció
del centre, intentarà posar-se en contacte amb l’autor (els alumnes a casa es
prepararan les qüestions i preguntes sobre el llibre) per a la tertúlia.
Activitat 3: després de la lectura
Desprès de
la posada en comú del llibre, i fetes les activitats, els alumnes podran fer un
mural explicant la trama de la lectura, així com dades sobre l’autor, finalment
el tutor/a o el professorat de l’assignatura en concret, pujarà fotos dels
treballs així com de la tertúlia amb l’autor al blog de l’escola per a que tota
la comunitat educativa puga tindre accés a veure les activitats realitzades.
Activitat 4: activitat fora de l’aula (setmanal,
quinzenal, mensual)
Es
proposarà mensualment una eixida al pati per cicles, cada alumne tindrà una
botella de plàstic, i se li assignarà un paperet amb el nom d’un company. L’alumne
deurà escriure una carta a aquest company i després, en el pati, deixarà aquestos
missatges en el centre (es farà de manera anònima). Cada alumne arreplegarà la
seua botella i llegirà la carta als seus companys. Ja que són pocs alumnes, la
comunitat educativa, com el AMPA, podrà proporcionar el material necessari, com
la botella de plàstic.
Activitat 5: data concreta
Per a
final de curs, tots els alumnes del centre, així com tota la comunitat
educativa, incloent als pares, realitzaran un teatre, sobre una obra tractada a
l’escola, per exemple, enguany que ha sigut el centenari de Shakespeare i
Cervantes, l’obra del Quixot, i aquest teatre es representarà en el centre i
podran acudir familiars, altres centres de la comarca i tots els membres de la
comunitat educativa.
Activitat 6: fora de l’escola
Fora de
l’escola, com a activitat extraordinària, els mateixos alumnes podran elegir un
llibre clàssic que els haja agradat (per exemple Tirant lo Blanch) i al centre
del seu poble el llegiran en veu alta amb un micròfon, totes les persones que
passen pel carrer, així com familiars o companys, podran llegir quan els
alumnes hagen acabat la seua part.
Activitat 7: fora de l’escola, data concreta
En Nadal
es proposarà a l’ajuntament que en el centre del poble, en el arbre de Nadal,
siga decorat pels alumnes del centre. Cada alumne amb la seua família retallarà
una cartolina en formes nadalenques (ja siga una estrella, o una campana),
pegaran una fotografia amb la seua família, i juntament amb aquesta, escriuran
un desig de Nadal.
Quant a
l’avaluació d’aquestes activitats, podem dir que treballen les competències
literàries, així com valors com la convivència i l’ajuda. Per altra banda
s’adquireixen coneixements bàsics i les activitats tenen caràcter motivador.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada