diumenge, 29 de maig del 2016

Reflexió Gimcana Poètica

Reflexió: Gimcana poètica

La gimcana poètica ha sigut un mètode diferent per a tractar la literatura i trencar amb la monotonia d’ensenyar de manera tradicional. Amb aquesta pràctica hem descobert nous estils per a transmetre poesia i crec que aquestes activitats podrien ser aplicables a qualsevol assignatura de l’escola.

Aquesta gimcana ha arreplegat diverses activitats que han englobat l’ús de les tics, com l’activitat de gravar-se amb el mòbil i fer fotografies, el treball grupal i la cooperació i socialització, així com la transmissió de valors, ja que eren grups de varies persones i les persones han distribuït el seu treball, noves activitats que mai havíem vist, com l’ús de cal·ligrames i pintures de tempera, i dibuixos, que són una forma de motivar per als alumnes i les alumnes. Cal afegir que aquestes activitats han estat realitzades fora de la classe, i els alumnes hem estat relacionats amb el medi ambient, lligades a través d’un joc de pistes per a aconseguir el poema final. Per altra banda, es important la manera en la que s’ha transmès el contingut de la matèria, no solament memoritzant, sinó hem sigut nosaltres els que hem viscut un apropament a la poesia mitjançant una traca de paraules que rimen, així com els propis alumnes hem sigut els que hem estimulat la creativitat i hem creat els nostres propis poemes. Des del meu punt de vista, aquesta activitat ha resultat molt significativa a l’hora de, en un futur donar classe, per a que els alumnes troben interès en la poesia i la literatura i ensenyar diverses maneres de tractar-la, no solament de manera memorística o analitzant versos i autors.

Com a conclusió, ha resultat una experiència molt divertida i innovadora de tractar la literatura d’una manera motivadora i activa, on tots hem participat i hem après noves tècniques d’ensenyança i com educar en competència literària.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada