dimecres, 4 de maig del 2016

L'animació lectora

L’animació lectora són totes aquelles activitats participatives amb l’objectiu de animar el text i donar vida al llibre, dedicades a que els xiquets i els jóvens per a apropar-los al món de la lectura i les lletres, utilitzant una metodologia activa i flexible.
Persegueix una sèrie d’objectius com la relació entre l’oral i l’escrit, el desenvolupament de la capacitat d’escoltar, comprendre i retindre informació, el desenvolupament de la capacitat crítica i creativa, etc.
Tota animació a la lectura ha de comptar amb la presència d’un animador, encarregat de dur a terme les activitats, que déu conèixer els lectors i el text que va a animar. Ha de ser creatiu i entusiasta per tal de contagiar aquestes dos característiques al seu públic.
Hi ha diferents metodologies per a treballar l’animació lectora com les tècniques d’impregnació, les tècniques d’escolta activa, les tècniques de narració oral, les tècniques de lectura i les tècniques de post lectura.
Les tècniques d’impregnació consisteixen en fer retolacions creatives, fer activitats commemoratives el Dia del Llibre, marca pàgines amb esdeveniments com el Nadal o el Dia de la Pau, tindre llistes de llibres preferits o de llibres més llegits. Les tècniques d’escolta activa són les relacionades amb l’oïda, com els contacontes o jocs com el del telèfon. Les tècniques de narració oral pot manifestar-se en el fet de repartir un llibre en capítols o paràgrafs per tal de que cada xiquet llisca una part. Les tècniques de lectura són les lectures silencioses, les col·lectives o lectures amb efectes sonors. Les tècniques de post lectura pretenen aprofundir en la lectura una volta ja s’ha realitzat.

L’animació lectora té una gran importància, perquè suposa el pas d’una lectura passiva a una lectura activa que permet obtindre respostes als interrogants que es van plantejant i obtindre més coneixements.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada