La classe del
dimecres 27 d’abril, dins de la setmana d’activitats complementàries, ha sigut
molt diferent ja que hem fet una gimcana poètica i ha sigut tota una novetat,
ja que consistia en realitzar una sèrie de proves relacionades amb la poesia i
amb aspectes que hem tractat a classe, i al final de cada una d’eixes proves, a
mode de recompensa, et donaven un fragment d’un poema, on l’objectiu final era aconseguir
el puzle complet del poema.
Hi havia proves
de tot tipus: fer cartells de com vols que siga el teu mestre ideal amb alguna
frase que l’identifique, realitzant-ho amb pintures; fer un vídeo recitant un
poema tots els membres del grup, però d'una manera especial, és a dir, amb una
emoció determinada; fer un poema, mitjançant un cal·ligrama; fer un poema
objecte, i per últim, realitzar una traca de rimes.
Els objectius
d’aquesta activitat són: l'entreteniment en un espai i clima més lúdic,
apropar-se a la poesia a través del joc i fomentar la poesia en el seu exercici
tant individual com a col·lectiu, escrivint, compartint, llegint i escoltant,
comprendre i interpretar textos poètics orals i escrits i també,
familiaritzar-se amb el llenguatge poètic.
Per altra
banda, em pareix un bon mètode de treball, ja que podem demostrar als alumnes
mitjançant aquest tipus d’activitats que podem realitzar una gimcana en
qualsevol de les àrees educatives, no sols on estem acostumats a realitzar les
gimcanes; també dir que es pot enfocar a qualsevol curs, canviant les
activitats i la dificultat que poden tindre.
A mode de
conclusió, després de realitzar l'activitat i a mode de reflexió, tinc que dir
que em sembla una bona idea realitzar una activitat més pràctica sobre el
temari, ja que els alumnes poden treballar d'una forma diferent els continguts
i sobretot, ajudar-se mútuament i compartir els coneixements entre els
diferents membres del grup fomentant així el treball cooperatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada